English
Kundservice
Kundservice

Campusutveckling

Att våra campusområden utvecklas och ger lärosäten rätt förutsättningar över tid är avgörande för oss som företag. Nyckeln till framgång är att hitta nära och bra samarbetsformer med våra kunder där vi kan omsätta visioner till konkreta utvecklings- och handlingsplaner.

Mer information

Lediga lokaler

Våra kunskapsmiljöer är dynamiska platser där kärnan handlar om utbildning och forskning men också företagande och innovation. Vi har moderna labb och kontor till uthyrning på flera av våra campus.

Mer information

English
Kundservice

Campusutveckling

Att våra campusområden utvecklas och ger lärosäten rätt förutsättningar över tid är avgörande för oss som företag. Nyckeln till framgång är att hitta nära och bra samarbetsformer med våra kunder där vi kan omsätta visioner till konkreta utvecklings- och handlingsplaner.

Mer information

Lediga lokaler

Våra kunskapsmiljöer är dynamiska platser där kärnan handlar om utbildning och forskning men också företagande och innovation. Vi har moderna labb och kontor till uthyrning på flera av våra campus.

Mer information

English
Kundservice

Campus

Malmö universitet

Störningar & Info

Här kan du läsa om aktuella störningar, planerade underhåll och annan viktig information som påverkar ditt campus. Du kan också ladda ner vår app Mitt Campus för att få aviseringar direkt i din mobil.

Inlägg

Måndag 17 juni, 2024

Sommarbrev från Akademiska Hus

Nu är det inte många dagar kvar innan de flesta av oss får en välbehövlig ledighet och möjlighet att ladda batterierna. Det har varit ett intensivt läsår där mycket har hänt på vårt campus i Lund och Malmö.Vi har genomfört årets NKI undersökning där resultatet för Lund/Malmö hamnade på 60, en klar uppgång från förra årets mätning om 51. Tittar vi på Lund Centrum och Malmö så ökar vi resultatet till 61 från 59 vid förra mätningen. Universitetsplatån ökade till 60 från 56 och LTH till 59 från 41. Ett resultat vi är väldigt glada för men arbetet fortsätter för att vi ska bli ännu bättre. Mer om resultatet kommer på höstens husmöten.Lund Centrum:Vi har renoverat G:a Lungkliniken som nu i början av juni är inflyttningsklar. Under hösten påbörjade vi utbyte av utearmaturer i Kv Paradis och i UB-parken som nu är genomfört. Tillsammans med vår entreprenör Peab och vår markförvaltare Catharina har vi tittat över växtligheten och vidtagit åtgärder för att framförallt öka tryggheten, mer kommer att göras under hösten.Universitetsbiblioteket renoveras varsamt för att skapa en ny entré som möter det vackra huset på ett bättre sätt och fler studieplatser, beräknas klart till årsskiftet 24/25.Lund Universitetsplatån:Under våren har vi anpassat en lokal till LU Byggnad på KC 3. Det är den första lokalen som är anpassad i Anshelmhusen att fungera som storrumskontor och det ska bli spännande att se vilken verksamhet som flyttar in i lokalen.Vi hade en tyvärr en brand på BMC:s tak som lyckligtvis inte orsakade några större skador på huset eller påverkan på verksamheten. Räddningstjänsten gjorde ett bra jobb så att vattenskadorna minimerades. För närvarande utreds orsaken till branden. Sannolikt kommer det behöva sättas en ställning över delar av huset vid återställningen.Lund LTH:På LTH är två stora utvecklingsprojekt av utemiljön i startgroparna, ett Samverkansprojekt med VA SYD och REWAISE där vi ska testa framtidens dagvattensfördröjning i dammarna sjön Sjön och pölen Pölen samt stärka attraktiviteten runt en viktig samlingsplats på campus. Projektet planeras vara klart innan traditionsenliga regattan och illustreras i bild på nästa sida.Det andra utvecklingsprojektet är att stärka Norra campus utemiljö på LTH där ingrepp under hösten/vintern kommer ske framför Kårhuset med ny cykelparkering, Amphiteatern, AK-parken och hela vägen upp till IKDC entré. Akademiska Hus är stolta och glada över att utformningen tagits fram i samverkan med representanter från LU Byggnad, LTH och TLTH.Stort tack för ett bra samarbete under våren och vi hoppas att Ni alla får en skön sommar och ledighet. Själva ser vi fram emot trädgårdsarbete, golfrundor med kompisar, undervattensrugbycup i Barcelona, grillkvällar och många salta bad i Öresund, vilket ger oss massor av energi.Soliga hälsningarChristoffer, Elin, Lars-Bertil med kollegor

Fredag 26 november, 2021

Tack vare ditt svar i kundundersökningen kan vi utvecklas

Varje år genomför Akademiska Hus en kundundersökning (NKI, Nöjd-kund-index) för att mäta hur bra vi lyckas med vår service till er som kund och för att se vilka förbättringsområden som ni tycker att det finns hos oss som hyresvärd. Årets resultat är en förbättring från förra årets resultat och det ger oss på Akademiska Hus ett kvitto på att vi gör rätt saker.Resultaten i vår kundundersökning visar att kundernas betyg på Akademiska Hus i Skåne har förbättrats vilket vi tror beror främst på de många samarbeten och aktiviteter vi genomfört tillsammans. Undersökningen visar på att våra kunder generellt är nöjda med våra medarbetare liksom vår hantering av fel som anmäls i husen vilket vi är extra glada för. Vi kommer presentera ett mer detaljerat resultat av undersökningen på de möten som vi har tillsammans. Då finns också möjlighet att reflektera över resultatet. Vi har trots årets glädjande resultat ett arbete framför oss med att ytterligare förbättra er upplevelse som kund. Detta arbete behöver vi göra tillsammans med er som kund och vi ser fram emot att utforska den lokala utvecklingspotentialen bland annat genom Pulsmätningar.Har du frågor om årets mätning eller hur vi försöker förbättra kundnöjdheten?Kontakta förvaltare Lina von Barthlina.von.barth@akademiskahus.se Om undersökningenÅrets undersökning är genomfördes 21 september-11 oktober av Prognoscentret AB. NKI är ett sammanvägt resultat av tre frågor: Hur nöjd är du med Akademiska Hus i sin helhet?I vilken utsträckning har Akademiska Hus uppfyllt dina förväntningar?Föreställ dig en fastighetsägare som varit perfekt i alla avseenden, hur nära eller långt ifrån detta ideal bedömer du att Akademiska Hus har varit?